Alla inlägg under juli 2013

Av supercherry - 22 juli 2013 18:49

Nu tar jag en sommarpaus♥    

Av supercherry - 10 juli 2013 10:58

Hej! Jag har glömt vara inne nu i några dagar, men men! Jag tänkte först berätta om hur jag hade det i Kalmar och lite så. Vi började med att åka klockan 9.00 på morgonen i lördags. Sedan när vi var framme i Kalmar gick vi in på vårt hotell och typ checkade in. Sedan gick vi till Åhlens för jag skulle köpa en fåtölj till mitt rum. Så det blev en supersöt fåtölj till mig, en passande fotpall till i lila som också var supersöt. Och en jättefin liten hylla där man kunde ha småsaker stående som var vit och formad som ett hjärta. En kudde till fåtöljen också, det blev det. Den kudden var på en tvättbjörns ansikte och den var så fin och söt. Älskar verkligen allt jag köpte. Sedan gick vi till stranden och solade och badade, det var så mysigt och vi åt glass och jordgubbar. Vattnet, eller havet rättaresagt var superskönt faktiskt och jag badade mycket. Och solade såklart. På kvällen gjorde vi oss i ordning och gick sedan ut och satte oss på en god restaurang som hette Athena och jag tog grillat kött med sallad och bearneise sås. Vet ej hur man stavar det. Till efterrätt tog vi och gick till en Ben och Jerry affär typ och köpte lite glass. Jag tog en bananglass kula med chokladbananer och valnötter i. Min andra kula var en chokladkula med chokladfiskar i. Supergott! Nästa dag åkte vi över till Öland och badade där. Där var det ännu finare och härligare. Vi åt nogra goda bullar till fika och jag tog en ganska god sallad till lunch. Sen badade vi mycket och solade. På kvällen tog vi lite smått och gott på en restaurang som låg på Öland och då tog jag lammkött med sallad potatisgratäng och någon sås typ. Efterdet tog vi ett snabbt litet kvällsdopp innan vi gav oss hemmåt igen. Så, så var vår lilla resa!    I förrgår var vi bara ute med båten och det var skönt. Igår tog jag och mamma och min lillasyster en sväng på stan och då köpte jag en jättefin ny bikini som var aprikosfärgad ungefär med vit spets på. Supersöt och fin var den! Sedan gick vi in på någon hälsosam butik och där köpte jag bara två choklader som var väldigt goda. Sedan gick vi i lite andra butiker och vi gick också på ett caf'e där jag tog lite chokladglass och dricka. Sedan gav vi oss hemåt. Idag kommer vi förmodligen åka till någon badplats och bada om det blir fint väder eller så åker vi ut med båten. Ikväll följer jag och lillasyrran med pappa som ska vara båtvakt och är lite där och t.o.m sover där. Men det blir bara en natt. Ja, nu har jag knappast något mer att säga men bye bye då! Förresten, jag är så nöjd med mig själv idag. jag vaknade runt 9 tiden, annars vaknar jag ofta vid typ halv åtta så det var skönt att sova lite!   

Av supercherry - 5 juli 2013 15:19

Hej! Har precis fikat nu. Farmor och farfar kom förbi med en rulltårta som farmor gjort som vi kunde ha till fikat. så et har vi ätit till fika,men med saft och lite sånt såklart. Sen har farfar skaffat en ny mobil idag. En LG som är rosa. Lite fjantigt tycker jag, min storasyster har en i vit och den tycker jag skulle passa bättre till honom. Dessutom behöver väll inte gamla gubbar några nya mobiler?! Hans gamla var ju bra, så varför skulle han ha en ny? Men ja, ja. alldeles strax går jag ner och möter mamma vid stan då vi ska gå på caf'e med ett par kompisar och shoppa lite sådär. Det var allt jag skulle säga, bye, bye!  

Av supercherry - 5 juli 2013 11:52

Hej! Det blev inget "hemmaspa" igår eftersom jag hade lite annat att göra och glömde bort helt enkelt. Men nu har jag nyss varit och pantat flaskor och sånt med systrarna. Vi fick ihop 68 kr, men dem fick min storasyster. Jag och min lillasyster kommer få sen när mamma kommer hem. Ja, nu håller min storasyster på med maten som vi ska äta. Det blir falafel och makaroner tror jag. Supergott! Sen så ska jag väll packa lite tills vi åker till Kalmar. Ja, ikväll har jag bestämt mig att jag se på ett bra program som är då så ja. Jag ska se om jag hinner med "hemmaspat". (Eller hur man stavar det) Så bye, bye! :-)

Av supercherry - 4 juli 2013 12:49

 Tjena på er! Nämen, hej iaf. Igår var vi ute med båten en liten stund, jag badade en gång, men det var ganska kallt i vattnet så jag solade mest. För att få lite färg såklart, men heller var det inte så mycket sol så efter ett par timmar åkte vi hem igen. Vi hade glömt att packa ner lunchen så det var ändå bra att vi åkte hem så vi fick i oss något. Men annars vad det bra. Mamma berättade att på typ fredag eller lördag så ska vi åka till Kalmar för att vi skulle köpa en fåtölj som jag velat ha i mitt rum, så den ska vi fixa och så blir det ju lite shopping med. Sedan sover vi över där i Kalmar på ett hotell som hette "Kattrumpan", roligt namn. He, he! Och bada skulle vi också bada, hotellet låg mitt inne i stan och det fanns en badplats nära där så det får väll bli den badplatsen vi kommer vara på. Men det känns skönt att få komma bort igen från den här trista staden, mulet ofta, alla människor och kompisar är bortresta, så det känns skönt. Och nästa vecka kommer kusinerna, så det blir kul! Men jag lovar att vi snart åker på semester, vi hade tänkt Florida. Eh, idag har varit en annars ganska lugn dag. Bara jag och lillasyrran hemme eftersom mamma och pappa jobbar och min storasyster är med en kompis på Öland. Ja idag än så länge har jag först varit i en lekpark med lillasyrran och matade ankorna för hon ville det. Sen köpte hon en glass, och ja, ankorna var riktigt roliga om jag får erkänna. De sprang och flög efter oss, vart vi än gick!    Men sen skulle vi äta lite lunch så då fick det bli pannkakor som jag hade lagat. Nu riktigt vet jag inte vad jag ska göra, tänkte ta "hemma-spa" eftersom vi har lite sånna saker. Japp det var allt för den här gången, bye, bye!   


Av supercherry - 3 juli 2013 10:25

Hej! Vet faktiskt inte vad jag ska skriva, men ville ändå bara logga in och skriva något. Men jag kan väll lägga upp dagens schema för mig iaf.


1. Klä på mig och fixa till mig och sånt. (har inte gjort det ännu, sånn är jag)

2. Hitta på något jag kan göra, jag har ärligt inte något alls kul att göra.

3. Äta lunch får det väll bli.

4. Hitta på ännu något kul jag kan göra.

5. Dags för mellis! Kanske?!

6. Ta det lugnt, varför inte slappa.


Okej, det här verkar vara mitt schema, inte så roligt elr hur? Men ska kanske fråga pappa om vi inte kan åka ut med båten idag, så himla skönt väder. 22+ grader! Wohoo! Ja, nu tror jag får börja med schemat iaf, bye, bye!   

Ovido - Quiz & Flashcards